Persbericht investering IMA

13-09-2017 15:26

- PERSBERICHT -

Management koopt influencer agency IMA terug van investeerders

Karmijn Kapitaal financiert management buy-out

Amsterdam, 11 september 2017 – IMA, Europees marktleider op het gebied van influencer marketing, komt volledig in handen van het management en Karmijn Kapitaal. Twee van de oprichters, Maddie Raedts en Emilie Tabor, hebben samen met managing director Anneke Schogt het initiatief genomen hun huidige aandeel uit te breiden door de overige aandeelhouders uit te kopen.

IMA is een full-service agency dat merken helpt om de juiste doelgroepen te activeren via een netwerk van 15.000 wereldwijde bloggers en vloggers. Mede-oprichtsters Raedts en Tabor zijn in 2017 opgenomen in de toonaangevende Forbes-lijst “30 under 30”. Managing Director Anneke Schogt: “Om onze internationale groei te versnellen was het nodig de besluitvorming te vereenvoudigen met een nieuwe aandeelhoudersstructuur. We geloven dat we met Karmijn grote stappen kunnen zetten de komende jaren.”

Niels Molewijk van Karmijn: “Wij hebben IMA een aantal maanden geleden benaderd omdat het bedrijf een prachtig voorbeeld is van een koploper in een nieuwe markt. Toen we vervolgens de passie en kunde van het management leerden kennen én hun ideeën voor een management buy-out hebben we besloten deze graag te financieren.”

Het in 2010 door drie vrouwelijke ondernemers opgerichte Karmijn Kapitaal investeert risicodragend kapitaal in Nederlandse MKB-bedrijven. Karmijn ziet diversiteit en menselijke waarden in het zakendoen als succesfactoren en werkt in nauwe samenwerking met ondernemers aan duurzame groei. Anneke Schogt: “Wij denken dat Karmijn een goede match vormt met IMA omdat Karmijn als investeerder niet alleen gelooft in cijfers, maar oprecht gelooft in ondernemingen die zich onderscheiden met aspecten als divers leiderschap, creativiteit en persoonlijke ontwikkeling.”

Voor vragen naar aanleiding van dit bericht kunt u contact opnemen met:
IMA
contact@imagency.com
Anneke Schogt +31 (0)6 - 218 155 63 / anneke@imagency.com

Karmijn Kapitaal
Désirée van Boxtel +31 (0)6 – 227 444 20
desiree.vanboxtel@karmijnkapitaal.nl

Brochure Nederlandse Vereniging van Participatiemaatschappijen

bekijk hier de informatie van branchevereniging NVP

Persbericht Karmijn-Picturae

Welkom Picturae

Karmijn eerste genomineerde EY Entrepreneur of the Year