Voortzetting groei en internationale expansie voor King Louie

Voortzetting groei en internationale expansie voor King Louie

Ann Berlips en George Cramer begonnen in 1981 met het verkopen van tweedehands-kleding op de Noordermarkt in Amsterdam, al snel gevolgd door hun eerste eigen winkel in de Jordaan. In 1984 werd King Louie geboren, een vintage-inspired merk, met een uitgesproken eigen stijl.

Herkenbaar aan de kleurrijke prints is King Louie vandaag zeer succesvol in Europa, met Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Scandinavië als de belangrijkste markten. Het merk heeft een eigen brandstore in de Amsterdamse Negen Straatjes en diverse eigen internationale webshops.

In september 2017 hebben Ann en George een stapje terug gedaan en de meerderheid van de aandelen in King Louie verkocht aan Karmijn. Met de oprichters als adviseurs en het ervaren managementteam willen we de komende jaren nog veel meer mensen laten kennismaken met de kleurrijke kleding.

Investering: september 2017

King Louie
Ann Berlips
Oprichter King Louie

Ann Berlips

“Sinds ik Karmijn heb leren kennen zijn zij voor mij de favoriete partij geweest om King Louie, samen met onze mensen, naar een hoger niveau te brengen. Hun eigenzinnige manier van werken, oog voor diversiteit, menselijke waarden en lange termijn denken heeft mij altijd erg aangesproken.”

ann@exota.com

Investment managers

“We denken King Louie vooral goed te kunnen helpen een volgende slag te maken in de professionalisering. En we vinden het een heel onderscheidend merk.”

 

Hadewych Cels

Hadewych Cels

Partner, Hoofd Waardeteam
Pin
King Louie
Pedro de Medinalaan 11
1086 XK Amsterdam
020 - 689 8834
www.kinglouie.nl

Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Als u verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat u dat goed vindt. Meer weten? Lees dan onze privacy policy.